Dålig hållning – gott humör!

Halloj! Midsommar genomförd med allt som krävs för att vara fullblodssvenne. Röda torp, midsommarstång, myggbett, små grodor etc. Femkamp och fotbollsmatch och nubbe. Check.

Idag var jag tillbaka i boxen igen. Precis som jag skulle sätta igång med dagens rehabvisa (4×5 benböj på 40 kg och 5×5 strikta pressar på 20 kg) fick jag sms från coacherna som sa att jag fick köra 10-12 rep i stället om jag kunde hålla tekniken. Det kändes som värsta presenten och lite mer som ett riktigt pass. Värmde upp och gjorde jättemånga jätteordentliga rep och kände mig lite mindre som en konvalescent och lite mer som en tränande kvinna. Flott!

Efter det var det dags för intropass för massor av sugna nykläckta crossfittare. Carl tog en bild och så står jag där och hänger i svanken. Attan. Här går jag och jobbar på min hållning och med bålen och gluttarna heela tiden tycker jag. Men inte.

Sen hände något igen. Det blev liksom en liten lucka på teamwoden på eftermiddagen och eftersom coacherna gav mig lillfingret mumsade jag raskt i mig hela handen och ställde upp på en lite WOD. Vi var tre stycken som kamratligt delade på 500 airsquat med 5 burpees on the min och 300 pull ups med tre thrustersbollkast on the min. Det var roligt!

Kommentera

