Som en tjyv om natten…

…eller en liten joggare på kvällen. Det stod inte på schemat. Det stod inte i den lilla svarta boken att jag skulle det men fy fan vad jag behövde det. Lovade att känna vad kroppen ville. Kroppen ville jogga långsamt och länge. Jag lyssnade på sorglig musik av ledsna kvinnor och blev omsprungen av en tjock man i Motörhead-tröja. (Men det tog jag igen i en uppförsbacke längre fram…) Kvällen var ljum, doften av försommar och bensin i precis den blandningen som får mig att älska den här staden. Årstaviken runt i försommarkvällen tvättade rent mitt system. Sedan stretch framför Polen- Ryssland, eftersom Uskan plötsligt blivit fotbollsintresserad och värsta expertkommentatorn?

Kommentera

