Höftböjare

En annat nytt element i min träning är det här med stretching. Jag vet att jag låter som en klantskalle här, men jag har aldrig stretchat. Typ alls. Jag har en bild av att jag är så rörlig så att det inte behövs. Mina kunder är jag jättenoga med, men själv har liksom stått över det. Behovet av att sträcka ut har helt enkelt inte gällt mig. Förrän nu. Jag har blivit besatt av mina korta höftböjare. Enligt yogasidorna jag varit inne på är höftböjarna, eller Ilopsoas, inte bara i kontakt med din bäcken utan också djupt förankrad i ditt känsloliv! Bäst att ta det varsamt med andra ord. Men det är fantastiskt. Bara på en vecka tycker jag att jag rör mig bättre och har bättre kontroll över bäckenet. Och det behövs eftersom jag ska jobba in ett nytt rörelsömönster. Att släppa efter på spänningarna har inte gjort mig känslosammare än vanligt, tack och lov. Hejja höftböjaren!

Bra länk!

Kommentera

