Det finns hopp

När virus efter efter virus avlöste varandra och ryggen tillslut väldigt påtagligt sa stopp var det synd om Uskan. Han jobbar med akut sjuka människor hela dagarna och kom hem till ett vrak. Jag grät mycket och snorade ännu mer. Avbokade allt som gick att avboka och sov så mycket jag kunde. Knoll och Tott tyckte det var bra. Jag var hemma mycket och lagade mat. Tillslut slutade jag snora och gick till läkaren. Den vanliga frasen med ryggbesvärade 35-åriga fruntimmer funkade inte på mig och doktorn svalde ”Sluta rök, börja träna, ät bättre” och remitterade mig till sjukgymnast efter att ha uteslutit akut diskbråck.

Sjukgymnaster. Jag har stor respekt för deras kunnande. Jag vill bara inte gå till en. Bara tanken på gummiband och balansbollar fick mig att vilja fly. Men Bosse var bra och lyssnade på min klagolåt och min längtan tillbaka till skivstänger och kettlebells. Nu sitter jag på balansbollen hos Bosse en gång i veckan och lyssnar på när han berättar och böjer och vrider på sin ryggradsmodell i plast.

Kotutskott, diskar och nerver.

Man ska vara rädd om dom.

Efter att ha förstått att själv inte är bäste dräng har jag skaffat mig inte en, utan två coacher. Ett coachteam! Jag kommer att berätta mer om dom längre fram. De har programmerat min träning de närmsta sex veckorna men har en halvårsplan. Lätta vikter, många repetitioner. Medveten träning. Min träning är som ett Coitus interruptus, jag måste liksom sluta precis när jag är uppvärmd.  Jag kommer att smygspringa och fusk-wodda i sommar, men faktum kvarstår. Jag behöver göra om och göra rätt. Och jag har energi kvar och över. Det kommer att bli en fin sommar och jag är helt redo för den. Det finns hopp!

 

Kommentera

