Gör om och gör rätt.

Det är sommarkänning och avlsutning på skolor och olika uppdrag jag haft under våren. Det är dags för en ny period och jag har verkligen fått lära mig den hårda vägen, den enda vägen jag verkar förstå, att det är dags att göra om och göra rätt. Och framförallt att göra mindre. När det gäller jobb och framförallt träning. Efter en fantastisk vår där jag haft många och roliga uppdrag och -tidiga mornar och sena kvällar. En vår där jag har tränat för hårt och intensivt med för lite eftertanke och nedvarvning, en vår där jag inte träffat vänner på ett sätt jag egentligen behöver för att må bra, en vår utan reflektion sa kroppen tillslut STOP. Virusinfektionen gjorde ryggontet ännu mer kännbart. En månad så gott som utan träning. Tvingad till att ta det lugnt bestämde jag mig för att försöka göra om och göra rätt. Jag har varit i gång ett tag. Nu har jag en plan för det och jag känner mig gladare och mer harmonisk än på länge. Jag har energi över och ett nytt lugn. Jag är glad över att vara tillbaka!

2 responses to “Gör om och gör rätt.

  1. Jag talar nog inte bara för mig själv när jag säger att jag är glad att du är tillbaka! Och lite vuxnare! Grattis till det!
    //A

Kommentera

