Alltså

… varför? För ett par veckor sedan anmälde jag mig till Kettlebell 2 open. Det är idag. Då, för två veckor sedan var jag vid gott mod och stursk som bara en lätt sinnesförvirrad person med megalomaniska personlighetsdrag kan vara.

Förutsättningarna: Grenen heter Long cykle, Cand and jerk med två 12kgs klot under fem minuter.

Faktum 1. Jag har aldrig genomfört en long cykle under mer än tre minuter.

faktum 2. Jag har träningsvilat i fyra dagar på grund av ryggvärk efter förra helgens Grymma brudar. Jag har fortfarande känningar i länden.

3. Jag är förkyld.

4. Jag har en spricka i fästet revben/Sternum efter att ha tjongat så med klotet i nedtagningen från jerken. Det var sex veckor sedan, men nu har jag jobbat upp den lilla spsrickan igen, i måndags när jag kettlade sist.

Det brukar vara lite fåningt när folk drar sina krämpor innan det är dags. Jag försöker generellt att inte göra det. Är man med är man med liksom. Men idag, herregud. Här får ni mina krämpor serverade på ett silverfat.

One response to “Alltså

  1. Men du kör väl ändå..?

Kommentera

