jag är så trött…

…jag är så trött. Vill bara sova. Musklerna känns stela och ömma. Ryggen är trött och hjärnan går på högvarv. Det är själva faen att vara i hälsobranschen när man mest är stressad, vill trycka kolhydrater, se på rom coms och sova. Jag vill inte ha avoccado och mager kycklingfilé- jag vill ha rostmackor som dryper av smör och jag vill mula in musli. Vi snackar ingen Paulun-nyttig musli med pumpakärnor, nope, jag menar mer coop x-tras översötade kaksmulsliknande musliprodukt. Och kaffe – åt helskotta med örtte som luktar halm när man kan bälga i sig litervis med starkt kaffe.

Jag hamnar i det här ibland. Den onda spiralen. Nu när man har börjat nytt jobb och ledighetslapparna från skolan kommer hem markerade med röd penna ”OBS! Skulle varit inne förra fredagen!” (Va?! Redan? Vi löste ju just påskledigheten!?) och killarna har vuxit ur varenda sko och har slitit hål på jeansen och det är föräldramöte i handbollen och utvecklingssamtal på skolan och matsäck och vårkonsert osv i all oändlighet. Och fönstrena borde verkligen tvättas och kroppsbehåring ansas och kanske en liten uppiggande ansiktsmask vore på sin plats? Fuck mindfulness i vardagen. Jag är mindfull så det räcker när jag har kunder och klasser. Idag hade jag ändå planerat ett bad med mitt nya dyra badskum (tack mamma!) och tror ni inte att varmvattnet slutade rinna efter en stund? Jag kröp ner i ett fesljummet bad med en ansiktsmask med passerat bäst-före-datum och småfrös medan jag hjälpligt hyvlade värsta pälsen från benen. mindfulness goes socialrealism.

Jag orkar inte vända muslimufflartrenden med värsta Detox-projektet. Jag har bestämt att jag inte behöver gå all in. Jag kan ta det lite easy. Nu blir det en detox på flaska jag fått på någon mässa, max två kaffe om dagen, mindre snus och inget vetemjöl. Så ser ni en kvinna på stan som kånkar träningskläder, dricker en grönaktig dryck, fingrar på snusdosan och tittar längtansfullt på Pressbyråns plastiga mackor kan det mycket väl vara Mammastark som genomlider sin good enough-detox. 

Häck väck trötthet! Vik hädan Musslicravings, välkomne lugn och ro!

One response to “jag är så trött…

  1. Åh underbara vardagsbeskrivning. Så känns det, precis så är det, vem fan hinner vara full av mind och ness hela tiden liksom? Håll ut, snart är sommaren här.

Kommentera

