Kära bloggläsare…

Står och ser lite  töntkaxig ut. Innan.

Haft lite datorstrul men nu är jag tillbaka. Efter en härlig helg i Uppsala är jag nu i stan igen. Ryggen tog ju lite stryk eftersom jag inte gav mig med det lätta 130 kg däcket (på bild) utan gav mig på 200 kiloshistorien och glömde den lilla detaljen ”spänn magen” där hos Crossfit Uppsala. Idag har jag således fått besöka NaprapatGustav som tröstade mig med orden ”din rygg skulle vara mycket sämre om du inte tränade”. Flott tänkte jag och gick på två pass på raken på Crossfit Solid efter att han knäckt och klämt klart på mig. Först dagens WOD och sedan ett rent kettlebellpass. Jag har tydligen den spändaste häcken i stan enligt NG. Jag som tycker att jag har svårt att få kontakt med min bakdel i vissa övningar kanske ständigt har kontakt med den. Slappna av sa NaprapatGustav. Jag nämnde för honom att jag ägnat mig åt 150 djupa benböj med medicinbolskast i lördags. ”Karen” på crossfitspråk. Han himlade nog lite med ögonen samtidigt som han körde in armbågeni nämda häck. Då lyckades jag spänna den ännu mer- men efteråt rörde jag mig som en katt med svans igen.

Solidkvällen var mycket trevlig. Det finaste av allt är att mina favoritbönor tränar där. Är de inte på friskis eller på Hybriden är de tydligen på Solid. Starka kvinnor gör världen bättre och de här salta tjejerna är riktigt starka galenpannor!

Nämnas om den här dagen bör också att jag tillbringade morgonen och förmiddagen på Lillsved där jag höll ett föredrag om att starta eget. Kände mig lite som en rockstjärna och alla var så snälla.

4 responses to “Kära bloggläsare…

  1. Köra in armbågen i häcken…?
    Någon variant på happy ending?

    • ”I sidan av häcken” kanske skulle vara en bättre beskrivning, som tur är är mina andra läsare inte snuskhummers. Och det är verkligen ingen happy ending med den armbågen. Massagen innan är ganska nice dock, men sen sätter NaprapatGustav stopp för allt happy med ett garv och nämnda armbåge…

  2. Har en drill med kombinerade swings och planka från RKCn som kan funkar för att få bättre kontakt med gluttarna.

Kommentera

