Projekt mormor-stark!

Vacklar på gränsen. Snorig. Hostar lite torrt ibland. Trött och seg. Igår blev det lite frivändningar ändå, och några raka mark. Men framförallt några tunga ”snatch balance”. Helt enkelt för att jag ska bli starkare i toppläget och verkligen komma under i rycket. Det är Andreas som ordinerat tunga snatch balance och jag gör som han säger. Kände mig som en liten vante igår när jag körde och vinglade och for under skivstången. Förstod efteråt att det berodde på att jag är en liten vante, men också att jag har en infektion i kroppen. Det har varit en mastig vecka på jobbfronten. Massor av beslut att fatta och förarbete inför kommande projekt. Jag hade behövt träna för att kännamig stark när det blåser… Men, har man en liten sjuk Knoll och en vabbande make fungerar det bra ändå. Uskan är en perfekt hemmaman! Han lagar god och näringsrik mat och servar med tvätt och allt, så medan jag är som en satelit och försöker vara företagare är han som själva… mamman.

Imorse träffade jag min mamma -Mormor-stark, och tog henne till gymmet!!! Jag har velat det i flera år. Nu har hon fått ett helkroppsprogram och tummat på att träna två gånger i veckan. Det är ett stort genombrott. Jag tror att hennes största drivkraft är att få figurera mer i bloggen. Och eftersom hon varit en duktig Mormor-stark och gjort sina lår curls idag får hon givetvis bild och allt!

7 responses to “Projekt mormor-stark!

  1. Nu är jag nöjd!

  2. Mamma i gymet! Håller tummarna att de där 2 gångerna i veckan verkligen blir av. KÄMPA MAMMA; det är skönt efteråt!

  3. Heja MormorStark!

    Vilken inspiration! Kanske skulle man våga med sin egen mamma.

  4. Ser proffsigt ut där på balansbollen. Själv lodade jag runt på gymet lite planlöst förra veckan. Några svingar med kettlebell här och några situps där. Och nån ryggövning som inte var helt lyckad… Elin, jag behöver också hjälp. Vi måste boka en träff. Ringer dig imorn.

  5. Åh – heja mormorstark! Jag önskar att jag bodde närmare min mamma…hon skulle också behöva…

  6. Starkt jobbat mormorstark! Hon har ju tidigare sagt att det där med tränandet hoppade över en generation, men det är aldrig för sent! Följer med spänning utvecklingen.
    /Lena (själv i mormorstarkgenerationen)

  7. Heja faster stark! Såg mycket bra ut!

Kommentera

