Sur

…om jag var glad i lördags så var måndagen tvärt om. Vaknade sur och tvär. Trots en joggingtur i strålande sol, en aktivitet som alltid brukar få mig att må bättre, var humöret fortfarande skit. Inte ens att besegra Västerbron piggade upp.Jag joggade nog för lugnt. Inga endorfiner att skryta med av det mystempot tydligen. Hade bestämt mig innan för att det bara skulle vara en angenäm upplevelse utan press. 9 kilometer som trots allt gav lite sol på näsan och luft i lungorna.

Jobbade på under dagen. Tack gode gud för roliga kunder på eftermiddagen, och att min kollega Emma hade kokat kaffe och plötsligt kom med en muffins som hon delade med mig.

God middag fick jag också, av uskan som stod i förkläde när jag kom hem, ändå hänger skithumöret kvar.

Tog ut de rosa småsystrarna efter maten och prövade en 5 minutare med clean and jerk, en såkallad (halv) long cycle. Det piggade upp, men jag tappade räkningen. Tror att det blev runt 42-42 stycken. Det är en svår teknik och jag försökte andas rätt och blev yr i huvudet. Nästa gång ska jag göra snabbare. Egentligen är 8 kg för lätt, men tolv är för tungt… Det var härligt där ute på gården i mörkret. Gjorde lite olika saker, kröp och hoppade och stod på händer, gjorde djupa armhävningar och blev mycket nöjd när jag klarade pistols på kettlens handtag. Båda benen, två på vänster, singlar på ostabila högern.

Nu ska jag dra något gammalt över mig.

4 responses to “Sur

  1. Bryr mig inte om att du är sur. Bryr mig mer om mängden träning du trycker in så fort du får tillfälle….VILA ÄR OXÅ TRÄNING! Vila…vila…

  2. Pistols på handtagen?!!! Sådär som man ser på youtube ibland? Shit asså! wow! Det låter som du har så kul på gården. Själv känns all träning här hemma som gnet.

    Tycker också att tekniken är svår i long cycle. Andningen är krånglig och de e jäkligt svårt att få till ett stabilt rack när man har två mjölkstinna bröst i vägen. Vi måste träffa Fredrik. För mig är förmiddagar bäst, då kan jon passa bäbisen innan han går till jobbet vid två. Gud förlåt att jag spammar ditt kommentarsfält med sånna här världsliga ting. Hör av mig på bättre forum.

    Tjüss

    • Ha! Jag tänkte faktiskt på det igår. Tur att man inte har några tits att tala om🙂
      Japp, vi måste boka Freddan. Jag har förvarnat honom. Förmiddagar funkar ibland för mig också, absolut. Ska bara se till att inte ha några kunder …
      Vi kan ringas. Mitt kalendersystem är intrikat och svårt, även för mig själv (?!) och måste bearbetas på förmiddagarna när jag är pigg.

      Kramen då!

Kommentera

