Ett inställt pass är också ett pass.

Jag har en kär vän som är stridspilot och allmänt uppsatt och viktig. När jag frågar honom hur läget är och det är mycket som pågår brukar han svara: ”jag står mitt i kläderna.” Jag älskar det uttrycket som betyder ”jag ska inte tråka ut dig med detaljer om försvarsmakten eller mitt familjeliv, men det blåser och jag håller ihop.”

Just nu känns det som om jag står mitt i kläderna här hemma på söder.

Hoppade över träningen idag också, vilket jag vill ha beröm för. Hade dagens program uppslaget och var äten, ombytt och klar. Men det är något som maler i kroppen. Mina triggerpunkter i trapezius är smärtsamma och högeraxeln gjorde sig påmind när jag hade kund i morse. Har bokat massage i morgon och tänker lägga mig tidigt ikväll. Rotar mig mitt i kläderna. För att kunna stå stadigare och bli stark.

4 responses to “Ett inställt pass är också ett pass.

  1. Det var duktigt gjort anser din mamma

  2. Bra Elin!!
    Ett inställt kan leda till måååånga roliga friska pass istället.
    Älskar uttrycket btw!! Längtar lite att komma hem o träna på bim o köra ett svettigt tufft ruffie! Ska utmana min coola mamma då! Kramar från Åre (eller rättare tåget till Vasan!!!)

Kommentera

