Marklyft, tacksamhet och försakan.

Helgen: jobb på Systembolaget och dubbelsjuka barn. En öroninflamation och en kräksjuk. Hybrid i baciller istället för Hybridträning. Jag tror mina Hybridkompisar inte räknar med mig längre och det känns tråkigt att inte vara med. Man är mamma och mammor måste försaka. Dela upp sig. Trots det har helgen varit både mysig och produktiv. Så fort själva kräkningarna är över blir man ju liksom nöjd med det lilla…

Just nu är jag mest glad för de här sakerna:

1. Min man. Han är lång och snygg och snäll. Och sexig. Och har ingen dödlig kronisk sjukdom.

2. Min familj i sin helhet inklusive mammma-mormor-syskon-kusiner. Dom svarar när man ringer och brysr sig om mig på riktigt.

3. PR i marklyft 90 kg x 2 igår eftermiddag. Äta som en häst och sova är tydligen grejen. (Inklusive bullar på bolaget och en ask ”det-är-synd-om-mig” choklad! 

4. Min krönika i STARK, med bildbyeline och allt! En flickdröm att få skriva i en glossig tidning.

5. Ruffien. Det är så kul att vara Ruffieinstruktör! Idag ska jag träna AIK tjejer i annat än boll. (Min egen fotbollskarriär bestod av år som vänsterback och totalt 2 (!) mål, varav ett självmål.)

Rastade kettlarna på innegården mellan husen igår medans barnen fick rasa av sig. Det är ett träningsalternativ att ta till oftare. Skönt att köra ute i kylan!

2 responses to “Marklyft, tacksamhet och försakan.

  1. Läste precis krönikan i STARK och hittade hit därefter. Bra skrivet!

Kommentera

