Kuverteraralternativet?

Muskelvärk, svidhals och näsblod. Tott sitter och bygger lego och tycker vabbelivabb är mysigt. Jag försöker mobilisera kraft för eftermiddagens kunder och kvällens Ruffiepass. Är så trött på att vara måltavla för Södermalms alla baciller och funderar på att skaffa ett jobb där man inte träffar folk. Typ kuverterare. Att mina barn går i en av Stockholms största skolor och att min man jobbar på norra Europas största akutmotagning gör nog inte kuverterarplanen helt vattentät…  Allt jag vill är att träna! Grejen är att hade jag haft ett vanligt jobb hade man bara konstaterat att ”okej, idag är man lite krasslig” och så hade man bitit ihop. Men med egen träning funkar det inte så. Halsont och seghet rimmar illa med dagens planerade marklyft. Istället sällskapar jag med världens finaste öroninflammation och legoprins:

Kommentera

