Låg

Igår blev det en återhållen tisdagsboxning på lunchen. Kroppen kändes inte hundra och imorse vaknade jag med en ny jävla förkylning. Det är inte sant. Det börjar kännas patetiskt. Det bara pågår och pågår. Snoret rinner, jag nyser och det känns som att jag har en grå filt över mig, som att taket är lågt och allt jag stoppar i munnen smakar illa. Känner mig ledsen. Det är tufft att baxa Knoll och Tott till skolan. De är motvilliga och vill helldre vara hemma och pyssla. Ute är det jämngrått och lukten av våta ytterkläder i skolans kapprum är så deppig. Försöker packa god frukt och russin i lådor, säger att det blir bra. Alla måste gå i skolan. Igår testade de på Judo på Birkagatan. Killarna som ledde barnjudon var fantastiska. Såg alla barnen och hade humor och värme. Knoll älskade det men Tott fick panik av kullerbyttorna och låste sig helt. Jag vill så gärna att de ska hitta ett samanhang att röra på sig utan att pressa dom.  Jag hoppas Tott vill öva kullerbyttor i stora sängen…  Idag är en tung dag. Jag längtar så att känna mig stark och glad. Förkyld och ledsen är så 2011.

4 responses to “Låg

  1. Det luktar inte så muntert i herrarnas omklädningsrum efter seniorjympan heller kan jag intyga….

  2. Prana har börjat med barn-BJJ från 4 år. Ska ta med vår knodd dit…om 4 år.

Kommentera

