Bidar min tid…

Nu är läget såhär: jag har varit genomförkyld sedan jag skrev sist. Jag har inte tränat något alls. Jag har snorat, städat garderober och legat i sängen med feber. Jag har sovit middag flera timmar och knaprat alvedon och sovit hela natten utan problem. Ungarna har fått spela på tok för mycket tv-spel och vi har inte åkt skridskor en enda gång. Jag hostar och hackar och frossar och tänker att i morgon, då, då måste det vara över. Jag känner mig helt ur form men ändå, och nu tror ni att jag ljuger, ganska lugn över hela situationen. Först skadade jag axeln och nu har jag varit sjuk i typ tio dagar, med andra ord är jag ganska försvagad och ur gängorna, men, och det här är viktigt; jag lever med min träning. Jag tar igen det. Det kommer att bli bra. Sen. Undertiden funderar jag på våren för mitt företag och uppdaterar hemsidan. Roddar med lite småsaker. Bidar min tid.

Det tråkiga är att det är kettlehelg, utbildning med massor av sköna människor i helgen, och det är klart att jag ville kliva in och känna mig stark och på topp i det sammanhanget, men nu är det inte så och då får jag ta det. Om inte annat tänker jag vara där och inspireras. 2011 slutade lite kackigt och började lite kackigt, men nu är det bara frammåt och uppåt. Och de stora bitarna är på plats. Familjen, kärleken och lusten att träna.

Kommentera

