Antabus

Spinningmorgon tack vare mormor stark som baxade tomtarna till skolan i morse medan Uskan jobbade morgonskift. Spinning. Det är ganska konstigt sportande, men efter en halvtimme kickade endorfinerna in och då fungerade det som det var tänkt. Som ett substitut. Spinning är det nya svarta och strawberry är det nya blonda. Har ny hårfärg. Det är jättejobbigt. Kanske inte i förhållande till den rådande lågkonjunkturen och situationen i Afganistan, men ändå. Frisören vägrade en ny blekning och jag famlar runt i spinningsalar med råttfärgat hår… Det är en mellanperiod nu. Julen kan komma, vi kör bara! Och sen ligger 2012 där som ett oskrivet blad!

4 responses to “Antabus

  1. Vicket säger att det är trendigt med ofärgat hår. Back to the roots. Boktavligen. Jag är just nu trendig ungefär två cm närmast hårfästet. Men så fort tomten varit på besök *hoppas* och jag är ledig blir jag ”golden brown” igen.

    • Kära Ka! Tack för dina tröstande ord. Det är bara det att jag helldre är en blekt blondin än trendig. Du vet, blond i hjärtat, råtta av naturen. Fuck naturen säger jag.

      • Jag vet. Vem försöker jag lura? Men vi måste ses och prata igenom det här på djupet. Jag kan tänka mig att springa, crossfitta eller tom lyfta tyngder om det är vad som krävs. Eller bara äta nåt?

  2. Ni kommer snart fatta hur rätt det är med ofärgat! Fast det är lätt för mig att säga nu när jag nyss varit och klippt (och färgat, schyy).

Kommentera

