Brysselkål och benböj

Okej, den här träningsabstinensen jag har är inte rolig. Alls. Gick ner på Skrapan idag och körde benböj och marklyft. Men axeln är inte okej. Det har gått en vecka idag och det smärtar inte längre hela tiden, men ont gör det. Rörelser ovanför öronhöjd är inte att tänka på, pressar och armhävningar får mig att vilja gråta och jag kan inte lämna växel på systembolaget på ett värdigt sätt. (Ni vet kassapersonal som inte sträcker fram pengarna ordentligt utan liksom ”Du får allt anstränga dig lite kunden.” Jag är en sån.) Nu får jag satsa på jogging och…. tam ta dam…Spinning.  Något måste jag göra medan mina surt förvärvade armmuskler förtvinar.

Äta har blivit min nya hobby. Jag har lovat mig själv att prova nya saker varje dag. Idag tog jag itu med Brysselkål. Det var gott, över förväntan, smörstekta med honung och vitlök enligt recept ur gratistidning. Annars grejar jag med olika smooties. Gårdagens nya smak var gurkmeja. Inte så gott men tydligen väldigt nyttigt. Är inspirerad av Holisticprodukterna jag har börjat jobba med. Mullbär i gröten, gojjibär i mellanmålet. Linfröolja och D-vitamin. Jag är visserligen skadad, men liksom frisk. Oförkyld. Antioxidanterna genomsyrar hela mitt system! Sedan har det blivit en del gamla smaker också. Toblerone till exempel. Och det bruna guldet, mitt eget heroin; pepparkakor! Det här får bli en matblogg istället. FYI kan jag berätta att tvåmetersUskan står dubbelvikt i köket i just detta nu och bakar småkakor.

Alla borde få ha en egen ”liten” undersköterska vid spisen:

2 responses to “Brysselkål och benböj

  1. Mmmmm är småkakorna till julafton?? Anne

    • Mamma! Minsann, din första kommnetar! På ett inlägg om…småkakor. Det känns som om vi kan börja närma oss varandra nu, när det blivit en matblogg istället.
      Kakorna är faktiskt till Mormor, men du ska få smaka.

Kommentera

