söndagsågren

Söndag. Läste tidningen. Lyssnade på radio. Åt gröt. Har längtat efter den här lediga dagen hela slitveckan, men det där härliga lugnet ville inte riktigt infinna sig trots att jag verkligen försökte. Blir inte lugn på beställning tyvärr. Eftersom både Knoll och Tott skulle på varsitt barnkalas på eftermiddagen hade jag tre alternativ; 1. Stanna hemma och lyssna på hög musik och städa,  2. Stanna hemma och ligga med min man uppe på högarna med smutstvätt, eller 3. gå och träna och hoppas att min man gjort något åt hemmet i min bortavaro. Gissa vad jag valde…

Den första halvtimmen kände jag mig ruskigt oinspirerad. Frivände lite håglöst men kände mig yr och svag. Körde en halvhjärtad tabatarodd. Glodde på Peter-Nicklas program och tyckte allt var svårt alternativt tråkigt. Gjorde några obalanserade stötar på 45 kg. Fick ont i axeln.  Men så bestämde jag mig för att plocka fram den gamla TUSINGEN.

200 Enarmssvingar, utfall och clean

100 Russian twist, benböj, bicepscurl, armhävningar

Tusen rep, allt med 12 kg kettlebell inblandat på ena eller andra sättet. (Utom armhävningarna) Nu har jag mer ont i axeln. Och så glömde jag vigselringarna på lokalen. Nästa gång ska jag välja alternativ 2 istället.

Kommentera

