Fran and I. Och en page.

Måndag till häst…jag menar cykel. Skulle behöva en liten page, heter det så? En liten kille med lustig hatt som cyklade brevid och bar sakerna åt mig.  I avsaknad av page cyklar jag omkring på egen hand med ryggan full; dator, skor och lite nödvändigt smink, matlådor och pärm med dagens träningsupplägg och scheman. På pakethllaren tronar den fula bomullskassen fullproppade med material för dagen, idag var det handskar, mitsar och gummiband. Till det kommer allt det andra nödvändiga, plånbok, telefon, snus och nycklar. Och allt ska jag hålla reda på! En page får det bli, eller ett körkort. Först var det inköp till hemmakontoret. Sedan trampade jag till Globen för pt-kund, sedan till Svarta Lådan/skrapan för lunch med mamma. Sedan till BIM för mer klienter. Till sist hem.

Mellan lunch BIM fick jag tid med ett långpass för egen del. Idag stod Ryck på schemat och jag fortsatte med låga vikter, 30 kg 5×5 ryck. Får inte till drivet i höften riktigt som jag vill och därför nöter jag på. OHS och ryckdrag efter det. Men jag kände mig stark och laddad idag och avslutade därför med en Fran. det var länge sedan sist. Eftersom jag inte kippar pullupsen tar det en evig tid att genomföra. De första 21 pullupsen gjorde jag strikta men brutet. Sedan var det mest hopp och broms på resterande 15 och 9. Thrustersna (svengelskt!) gjorde jag obrutna, med 30 kg. Har försökt och hitta någon officiel vikt för damernas vikt på Fran men hittar ingen? Någon som vet?

Efter att ha flåsat en stund på ett sätt som inte är riktigt vanligt på ett friskisgym tog jag mig samman och gjorde 20 boxjumps och sedan en serie mage som Storpetta lärt mig för länge sedan. 10 bendropp, tio crossfitsitups med 12 kg kettlebell, 10 vanliga situps och 10 russian twistmed 12 kg/ x 2. Efter det drog jag i mig en Holisticproteinshake och tryckte en banan. Och cyklade lite skakig vidare. Skön urladdning, men saknar verkligen träningskompis. Och en page. Kanske kan bli en kombitjänst?

Heath som Page. Nått sånt skulle funka. Även utan lustig mössa.

4 responses to “Fran and I. Och en page.

  1. Jag tränar gärna med dig!😀

    Martin hälsar att 30 kg är den föreskrivna vikten på Thrusters i ”Fran” för tjejer.

    Kram

    • Man kan lita på Altemarks! Frågan är om du kan cykla brevid i lustig hatt och bära saker?! Att du kan träna, det vet vi! Jag ska ta mig till Uppsala på ett pass framöver. Kram!

  2. Om jag inte hade familj och heltidsjobb skulle jag anmäla mig genast. Till båda tjänster. Jag skulle ta lilla toyotan för packning och sno på mig joggingskorna för sällskap. Då skulle vi kunna ses varje dag. Vilken dröm!

  3. Ka, tjänsten är din. Åhå herregud vad den är din.

Kommentera

