Hå hå ja ja!

Vill skriva att jag är harmonisk och att träningen går som på räls och att jag hinner med att vara en perfekt mor och att ögonbrynen är nynoppade. Men det skulle vara en grov lögn.

Sanningen är köpepepparkakor till kristyrmålningen, nätter med förvirrad bokföring och decemberhets på Bolaget där jag jobbar två dagar i veckan. Jag har inte hunnit träna sedan i tisdags då kvällen avslutades med ett sent ruffiepass med Vicki. Det är luskamning, dammråttor under soffan och ständigt skiftbyte i dörren för Uskan och mig. Och nu kommer julen ramlande närmare och närmare. Diskussionerna om ”din mammas köttbullar och min mammas skinka” pågår ända in i sängkammaren.

Idag hade jag en ledig dag med Knoll och Tott. Målet var pyamas fram till lunch. Jag var så trött så det var inga problem. När Uskan kom hem från morgonskiftet på akuten stod jag färdigklädd för att hinna ner till Skrapan. Det blev frivändningar, raka mark och lite kettlebells. Det var byst med folk och jag kände mig ensam. Saknar en träningskompis, speciellt nu när jag försöker öka vikterna lite. Vill ha ett par ögon till, lite pepp och muskelhjälp när det inte når ända fram. Det var trångt och jag höll flera gånger på att ge upp min braiga plats till några biffar. Men se, det gjorde jag inte! Trots att jag är en serviceperson med ryggmärgsreflexen att hjälpa andra bestämde jag mig för att timmen jag hade på mig var min. Och att jag hade rätt att stå där i skivstångshörnan och arbeta, trots att massa män cirklade runt mig och stirrade längtansfullt mot min skivstång. (Mig stirrade ingen längtansfullt på, de ville mest att jag skulle gå upp i rök så de kunde komma åt materialet.) Blev uppmärksammad av en vältränad ung man som visade sig vara löpare på väg att omskola sig från sprint till långdistans. Jag tipsade honom om Rubin och vi bestämde att han skulle komma till BIM och testa något löppass. Trevligt möte!

Tyckte som vanligt att passet var lite si så där men skakade som ett asplöv efteråt och var tvungen att svepa en äcklig Gainer för att piggna till.

Kommentera

