Tack tack.

Jepp, den här blonda kvinnan som tränar olympiska lyft här nere i hörnan är oftast social och trevlig och utbyter gärna träningsideer och lär ödmjukt av mer erfarna utövare. Men idag ville hon bara stå med lätta vikter och nöta Peter-Nicklas teknikkorregeringar ifred. Då är det klart att det kommer någon liten nyfrälst crossfit-sprätt i splitt nya fivefingers och säger åt mig att jag borde börja träna crossfit istället, mycket mer varierat än att bara lyfta. (Hallå, jag har Rebooks officiella crossfitsponsortischa på mig). Tack för informationen. Sedan talar han om att jag borde lassa på mer vikt eftersom jag har så bra teknik ska jag våga lite mer. Tack tack. Sedan berättar han hur jag ska göra mina turkish get ups. Tack. Under hela halvtimmen har han inte tränat något själv.
Tänk er det omvända: blond kvinna stegar fram till tekniknötande crossfitkille och säger att han borde träna olympiska lyft istället, säger att han ska lassa på mer vikt och ger honom tekniktips han inte bett om. Skulle aldrig hända. Men kvinnor i gymmet ska fortfarande uppmuntras med farbrorsgoda tips och råd. Tack tack. Och adjö.

20111124-100633.jpg
Piggar upp mig med vetemjöl och kaffegift. Jag borde testa köttmellis istället. Tack tack.

20111124-102228.jpg

3 responses to “Tack tack.

  1. Du är lite av min idol Elin. Vilka fina siffror i tyngdlyftningen du börjar få förresten – grattis!

  2. Tack för en härlig blogg Mammastark! Har följt dig en månad sedan jag av en slump snubblade in på din sida. Är sjäv en småbarnsmamma som i januari väljer att satsa på en karriär inom hälsobranschen. Det kommer att bli tufft, men jag bara måste helt enkelt. Därför är det inspirerande att följa en annan mamma som satsar järnet. Go girl!

Kommentera

