Masochist? Javisst!

Trots att jag kom i säng sent igår (passade på att se en film på Stockholms filmfestival eftersom barnen ändå är hos farmor och farfar) vaknade jag före väckarklockan imorse.

Jag är så löjligt glad över ruffieutbildningen! Känner mig upprymd och förälskad och vill bara köra igen och igen. Det blir en väldigt speciel stämning eftersom man är så på varandra rent fysiskt hela tiden. Man får släppa en del prestige när man pressar brösten så jäkla hårt mot varandandra, när man lyfter och slänger och hjälps åt och fightas om vart annat. Musse och Usama har verkligen tänkt igenom vad dom håller på med, det är smart, snyggt och sjukt roligt.  Det blir en bubbla i träningslokalen och jag vill bara vara kvar i den. När Musse säger att jag är totalt vidrig är det den finaste komplimang jag fått på länge och det är inte för att jag gått och blivit masochist, utanför att han helt enkelt såg mig, att jag var het på gröten, PÅ, ivrig och helt enkelt sugen på att kampas. Eller masochist förresten, kanske är det ett drag vi träningspundare ändå har gemensamt? Att vi gillar att underkasta oss utmaningen? Och att det är just det Musse sätter fingret på? Och att jag, en trettiofyraårig morsa blir stolt och sedd av att vara en tränande galenpanna. Jiiihaa!

2 responses to “Masochist? Javisst!

  1. Du var ju helt grym på Ruffie och du kommer bli kanon som Ruffieinstruktör. Hoppas verkligen att vi kommer träffas igen. Skulle vara kul att besöka BIM någon gång. Ha det gott!

    • Mattias, vilken härlig helg! Klart vi ses igen. Du är välkommen till BIM när du vill, hör av dig bara. Just nu äter jag chokladbollar och njuter av att vara genomtränad! Kram, eller ”trä armar” som vi säger😉

Kommentera

