Det blir inte alltid som man tänkt sig…

Cyklade till BIm och dagens första klient lite småtrött. Hade lite svårt att sova för jag tänkte på hur det skulle vara att springa med José och Rubin. Var nervös helt enkelt, men det blev inget spring för Rubin väntar barn och fick åka till BB lite oväntat. Jag hoppas att han har det bra där!

Istället för att jagas runt av Mr Funktion-vinnarskalle och Mr löpguru joggade jag själv Slussen-Södermälarstran-Västerbron-Norrmälarstrand-G:a Stan-Slussen. Solen stod så lågt och var så vinterskarp att jag fick kisa. Benen var tunga och avsaknaden av klipp i steget var total. När benen lossande blev överkroppen tung. Lite huvudvärkskänning av allt kisande. Men det var en bra spellista och frisk luft så det var ändå mest på plus.

Norrmälarstrand. Vackert.

Rosa i nyllet kom jag tillbaka till mitt lunchpass på BIM. Den enda rena instruktörtröjan var lika rosa som min fejja så jag såg ut som en gris, en spänstig gris, när jag ledde mitt pass. Huvudvärken eskalerade.

Ställde in kvällspasset jag var medbjuden på. Sorgligt men rätt beslut. Låg på spikmattan och kollade in Knoll och Tott som gjorde hinderbana i vardagsrummet med nya hantlarna och medicinbollarna jag fått av min bror (som ordnar miljöer till reklamfotograferingar. Jag gillar när det är sport-tema!) Tott gjorde 20 perfekta burbeesar på raken. ”Det har jag lärt mig på jympan” Jag applåderade imponerat och tänkte att så var inte skolgymnastiken på min tid minsann. Lär sig ungarna inte spökboll nu för tin?!

Hasade mig upp från spikis, vek tvätt och åt fisksoppa. Fortfarande inte helt hundra. Massage. Behöver massage.

One response to “Det blir inte alltid som man tänkt sig…

  1. Vi är alla mänskliga. Tycker att det låter som att du krigat på bra idag!

Kommentera

