Nöjd

Har sovit 9 timmar och vaknade i en tom och välstädad lägenher (tack för att jag lever på 2000-talet med en man som också kan hantera en dammsugare) och njöt fullskaligt av gröt och kaffe med kulturdelen och p1 som sällskap. Nu sitter jag på bussen med understället på och är på väg till Uskan, Knoll och Tott som är på svärpäronens land. Det ska krattas löv och fixas i trädgården, kanske grillas en korv. Och jag ska titta på havet. De tre senaste dagarna har jag jobbat hårt och träffat många människor och inte fått till någon träning alls. Imorse när jag vaknade kände jag mig lycklig och fortfarande känner jag en stor varm glädje. Jag är stark och frisk och lever ett liv som jag faktiskt format i den riktningen som jag vill! Ska försöka behålla den känslan in i tvivlet på ekonomi och företagande och träning som ramlar över mig i vardagen ibland. Jag ska aldrig önska att jag var normal och mätt och nöjd. Jag ska fortsätta att pussla och uppleva. Jag ska se pusslet som en tidslinje där det finns utrymme till möten, väntade och oväntade, och det gör inget om man är lite svettig och inte alltid så konventionell…

Efter mässan igår träffade jag Lina-fina och åt middag och jag var sleten och trött på min egen röst och osminkad och tröttrynkorna var skarpa mellan ögonen. Men vad fan! Vi tog ett bord längst in och om man skrattar mycket är det ingen som ser att man är ofixad och sletful. Imorgon ska jag på skivstången igen, men idag ska jag bara vara!

20111113-112410.jpg

Kommentera

