Avsaknad av mer Kalifornsk stil…

Jag skulle så gärna vara lite mer glamorös. Lite mer fixad och liksom osvettig. Bara ha sådan där blank, nästan lite guldsvettig hud medan jag tränar. Jag skulle vílja ha koll på prylarna i väskan. Ha en skinnbag med många fack där nycklarna alltid låg på sin plats. Jag skulle kasta in min skinnbag i baksätet på min svarta snygga bil lite nonchalant och sedan kliva in och köra till något viktigt möte. Och när jag kom fram skulle jag vara sval och avspänd och ha en öppen blick. Jag skulle ta min lilla välorganiserade väska där presentationen låg där den skulle och alla papper var på plats bakom sådana där fina register. Och lilla paddan var med och alla sladdar så att jag kunde kopla ihop allt med alla tillbehör, visa lite power point och ha en fin ansiktsfärg och matchade naglar och läppar.

I verkligheten är mammastark jämt lite svettig. Förut gick jag överallt, nu cyklar jag. Mitt hår är ruffisgt och numer tillplattat efter krukan. Jag har alla mina saker i olika väskor, på BIM eller hemma, jag vet inte bara riktigt var. Jag raffsar alltid, efter nycklar, efter lås till skåp eller cykel, efter iphone där apparna är huller om buller. Jag har alltid mat och träningskläder i olika grad av förmultning i väskan. Och ändå ägnar jag så mycket tid åt att organisera saker, mina och barnens. Packar och packar om, och svettas.

När jag tränar är jag aldrig snygg på det där viset. Jag har aldrig solglittrig svettig hud. Liksom sprayad. Jag är mer högröd med lp-skivor på linnet. Jag började ju träna för att bli snygg en gång i tiden. Stark-snygg. Nu sjavar jag omkring i sportiga jeans med muddar över shortsen och en träningstopp under skinpajjen. Det är varken hackat eller malet. Idag har jag cyklat från Sofia till Rosenbad, från Rosenbad till Slussen, från slussen till Globen, från Globen till Hornsgatan och från Hornsgatan hem till Sofia. Vid varje stopp har jag kommit fram, rotat i ryggsäcken efter lås och nycklar och för varje grävning i ryggan har kaoset eskalerat. Inte en enda gång har jag kommit till ett möte med koll på allt, svallande hår och sladdarna i ordning.

Dagens träning: Tisdagsboxning. Med jose. Ingen snyggträning där. Mer grimascher, fulsvett och tovigt platt hår. Men endorfinerna kom och jag kände mig stark, och stark är också snygg. Imorgon ska jag anstränga mig. Kamma håret och ha nycklarna i ett speciellt fack. Kanke matcha något litet plagg och förflytta mig organiserat och värdigt.

Kommentera

