Cykeln Blå pärlan och kaffedarr

Har fått ordning på min cykel tack vare hjälp från händig vän. Är så glad när jag vinglar fram fullständigt trafikfarlig och försiktigt i Stockholms myllrande och för mig helt oförutsägbara trafik. Jag har ju inget körkort och har grava problem med höger och vänster. Min make, Cyklist-uskan hade alvarligt samtal med mig om trafikregler och lade ner stor möda på att förklara högerregeln och dess undantag. Jag är en mental tant på en blå flickcykel i en hjälm som för tankarna till andravärdskriget. Men jag kommer fram, och jag är fri!

Alltid skrämmer man väl någon nazist i andravärldskrigethjälmen…

Idag har det varit många pt-kunder och ett eget pass på Skrapan. Dessvärre hade jag överdoserat på sojacappuccino precis innan ( som jag bälgade medan Uskan malde trafikregler…) så när jag värmt upp med min tabatarodd var jag helt yr i huvudet. Passet blev hyffsat i alla fall. Frivändningar på 40-45 och 50 kg, vänddrag på 55 och raka mark. Avslutade med 3 x 7 björnkomplex på 30 kg.

Yr som sagt. Synd att jag inte är lika stark som jag ser ut på den här bilden.

På kvällen var det grupp i Vitabergen. Härligt att tjoa på dom, även om det inte bara är kärlek man får av morsor som tvingas (?!) maxa burbees i en minut. Men efteråt, då tycker dom träningen är toppen. Jag säljer endorfinrus!

För några månader sedan fick jag ett presentkort på upplevelsepresent av en pt-kund. Idag bokade vi en heldag på Sturebadet. Ser fram emot en vardag i morgonrock och träningskläder. En dag med bastu och bad!

Kommentera

