Hybrid och sömn

Tre dagar på systembolaget (avbrutet av några timmars vabbelivabb mitt i ) en lönevecka sätter sina fysiska (och psykiska) spår. Jag lassar ölflak och bär vinkartonger i ett hyffsat högt tempo och åtta-nio timmar på lager och i butik kräver sin kvinna. Återigen, jag fattar inte hur man orkar när man inte tränar. Och bevisligen orkar man inte. Flera av mina äldre kollegor är helt eller delvis sjukskrivna för rygg- och knäont.´Och få håller tempot som behövs. Det borde vara obligatoriskt med träning för personalen på den här typen av arbetsplatser. Alla skulle tjäna på det.

Imorse vaknade jag efter en timmes extra nattsömn (tack gode gud) och åkte till Hälsokällan på Gärdet. Hälsokällan låter så… eteriskt, liksom avkopplande och lite spaaktigt. Det är helt fel för det är verkligen ingen mysig spaterapeut som möter en klockan nio på söndag morgon, utan jätten Fredrik och fyra superstarka atleter i full färd med att cirkelträna cirkeln från hell. Inga panflöjter och inga ansiktsmasker. Bara stön, svett och grymtningar och Uskans hårdrocksspellista.  Det var bara att kasta sig in och ge gärnet.

Jag tyckte inte att jag tog ut mig riktigt idag. Ändå sov jag en timme till efter att ha kommit hem igen och ätit en omelett.

Imorgon är det måndag och jag ska till Gustav Naprapaten som ska fortsätta behandla min ömma bakdel och sedan ska Uskan få sig en omgång på gymmet! Han har bett om program och äntligen har jag gjort det till honom. Sedan rullar dagen på med klienter och avslutning för vitabergsgruppen som redan kört två månader. Full rulle!

One response to “Hybrid och sömn

  1. Hälsa din Uska att spellistan var grym!
    (själv tror jag att folk ljuger eller möjligen skämtar när de hävdar att de inte tränar)

Kommentera

