Onsdag

Har haft så ont i skinkan, liksom inne i gluteus, efter Gustavs behandling i måndags. Lovade att vila och stretcha och allt det där. Idag var det Pt-klienter på Bim och Rosenbad, sedan lunchpass på BIM.

Efter en omladdning medelst Uskans pepparotskött med potatis åkte jag till f & S på Sveavägen för att köra frivändningar, vänddrag och raka marklyft enligt Nicklas recept. Tycker inte att jag blir starkare. Vågar inte lassa på vikt när jag är ensam. Tycker jag stånkar för mycket. (Det är ett psykologiskt stort steg att ta, det där med att låta när man lyfter. Jag märker att jag övenkompenserar genom att fiffa med håret efter ett högt stånk. Måste sluta med det!) Har inget driv i höften. Vågar inte ta studsen på låret. Känner mig gammal i en flickig kropp. Som tur var dök Byffe upp och peppade på. Han är ju ändå sveriges 16e crossfittaste man så man lyssnar på vad han säger :-)  Det var roligt.  Han fick mig att göra 85kgs marklyft och jag tänker på Linda som tar typ 50% mer och funderar på hur lång tid det kan ta för mig att komma upp mot de vikterna.

En både rolig och frustrerande träning idag med andra ord. Sedan toppade Byffe det hela med att köra några lyft med 200kg.

Kommentera

