Hepp!

Stackars eftersatta blogg… Men skam den som ger sig. Efter CrossFit SM var jag ganska sänkt i en vecka, i förkylning och utarbetning (och det hade liksom inte med SM att göra, det bara föll sig så…)

Nu är jag på banan igen. Jag tränade hybriden med Master Fredrik i lördags. Det var underbart! Framförallt att kötta tillsammans med Jenny och Anna, och grabbarna förstås.

Fredriks recept på träning. Vi höll på i en timme, två varv utan vila. Uppvärmning och stretch och annat trams sköter man själv, på icke träningstid.

I går, söndag, blev det första milen på länge. Söder runt med Uskans hårdrocks-soundtrack i lurarna. Borträknat klaffsandet i Lilljans-skogen för några veckor sedan var det min första mil på…evigheter. Därför är jag mycket nöjd med tiden 57 minuter.

Idag var jag hos Gustav på Elitrehab som gjorde smärtsamma närmanden mot min högra skinka. Min rumpa fick sådan uppmärksamhet att jag ett tag ångrade att jag gått dit. Men efter ström, och knäck och massage mellan skulderbladen förlät jag honom och gick därifrån med känslan av att benen var lika långa, att ryggen var rak och stolt och att vänsterbenet var fullständigt…opålitligt. Är fortfarande mördbultat men nöjd. Fick dessutom beröm för att jag tränat bra och att styrkeförhållandena mellan mina kroppshalvor håller på att utjämnas. Det är bra! Det är boxpassen med José som gör jobbet! När han tvingar mig att stå på ett ben och jobba kopplar jag på hela kroppen, det tar jag med mig i resten av träningen.

Imorgon ska jag åka ut till Lillsved, gamla skolan, och hålla pass för BIMs räkning. Det ska bli löjligt kul att komma dit igen.

2 responses to “Hepp!

  1. Vad bra allt låter – tror på en fortsatt stark träningshöst!
    Hardcore med svettfläckar på träningsprogrammet😉

  2. Vi vill veta mer om passet och aktiviteterna på Lillsved! Berätta!!🙂 //Sara

Kommentera

