Träningsglädje.

Har egentligen massor att skriva om. Ett härligt joggingpass med min Vitabergengrupp igår kväll som fick mig att gå från trött till glad och fylld av energi. Från orkeslös till handlingskraftig. Och det var nog inte joggingen så mycket som glädjen i att hänga runt med jämnåriga och balansera på staket, klättra i klätterställningar och leka i trappor och backar. När jag kom hem lyfte jag dubbelsängen så Uskan kunde dammsuga under. Det var mycket lättare än för ett halvår sedan (avslöjade mig där) så lyftandet på gymmet ger resultat! Jag kan också skriva om ett aeroboxpass med Andreas och Jose’ idag vid lunchtid som, trots att svetten rann, inte kändes som nog. Och jag kan skriva om en klient som erbjöd mig en förtitt på en utförsäljning där jag fyndade två par barfotaskor för 100 spänn. För båda paren! Jag kan skriva om mamman i Rosenhillgruppen som plötsligt kopplade ihop hjärnan och musklerna och gjort enorma framsteg, och som har en helt ny, stolt, kroppshållning. Träningsglädje helt enkelt!

20111011-210044.jpg

3 responses to “Träningsglädje.

  1. Man blir GLAD av att träna – hjälper mot (nästan) alla problem🙂 Skönt att du själv inser att du är stålkvinnan och inte en sparrisbrud. Impad av din insats i Tjurruset!

  2. Va? Va! Var!?!?? Jag vill oxå fynda tunnisskor! //A

    • Globen, plan 6, vid kaphal. Skorna fanns bara i provstl 37,5 (min stl!) och jag tror man behöver personlig inbjudan. Jag kanske kan ordna det till dig om stl stämmer? Fredag kl 15-18 tror jag det var…

Kommentera

