Lerångest.

Igår kväll åt jag varma mackor och drack te hos FinaLina efter ett tio timmarspass på systembolaget. Det var min återhämtning inför Tjur ruset idag. Det kanske inte var riktigt vad man kan kalla ”tillräcklig återhämtning” efter en tung arbetsvecka. Men varma mackorna var goda och på surdegsbröd som sig bör på Södermalm och Lina är en vän som ger så mycket energi.

Tjur Ruset. Bävar. Målet är att ta sig runt. Läsare vet att jag inte konditionstränat sedan… Dackefejden? Men om det finns någon stock som behöver lyftas kanske jag kan hjälpa till med det.  Kan inte lova några bilder för jag har ingen medföljare och kamera/telefon eller annat fungerar inte att klaffsa sig runt den leriga, våta, krypkrävande banan med.  Det hela är alltså, ur ett narcisistiskt perspektiv, en helt dödsdömd aktivitet.

Uskan jobbar långpanna på akuten och barnen ska ha barnvakt. Syster yster på dagtid. Och ikväll ska gamelmormor-stark (89 år) ha barnen för att jag ska kunna gå ut när systembolaget bjuder på middag på restaurang. Allt är alltså ett pussel av guds nåde och mitt i allt detta pressar jag så klart in ett lopp där resultatet antagligen är en… lunginflammation. Det blir Hybridtröja. Klart det blir Hybridtröja. Om jag aldrig hade träffat Fredrik, mannen som får mig att vilja utmana mig fysiskt, hade jag aldrig ens tänkt tanken. Tjur Ruset. Vilket påhitt!

2 responses to “Lerångest.

  1. You go girl! Jag tänker att Andys lekland med knoll & tott ( och deras 2 ohängda kusiner, dvs mina barn) blir en annan typ av utmaning..
    Å andra sidan kan jag dricka latte och messa samtidigt!

  2. Jag är med dig mentalt! Hejar på avstånd. Ända från Dalarna.

Kommentera

