Respekt.

Förra veckan tog han ju min kroppsvikt utan probelm. Träningskompisen Byffe gjorde ett ryck med sin egen kroppsvikt idag. Dock var tydligen en vällastad skivstång inblandad. Jag vet inte vad han faktiskt väger, men jag lovar att det är långt mer än 54 kg.

Själv har jag grav ångest över min kondis. Sedan hälseneproblemen kulminerade i juli har det inte blivit mycket av jogging, löpning eller något kondiskrävande alls. Lite promenader och en del boxning är allt. Det duger inte. Nu funderar jag på hur den ska förbättras utan att det konkurerar allt för mycket av programmet jag kör just nu. Det är fasiken inte lätt att hinna med. Pussel. Mitt liv är ett tusenbitars. Och jag gillar tusenbitars- och att hängamed barnen på simskolan och promenera hem på söders gator med Knoll och Tott utan stress och press, glana i skyltfönster och fnittra att knasiga gubbar. Det kräver oplanerad tid. Just nu jobbar jag mest för att hålla luckor i jättepusslet för själva livet.

Hybriden. Saknar Hybriden. Kanske skiter i Tjurruset och tränar med Fredrik på lördag istället…

One response to “Respekt.

  1. 85 står vågen på😀
    jag kom förbi och kötta någon dag! vore kalaskul! jag kanske kan komma bort till dig i helgen annars? Peace!

Kommentera

