Sömn. Och inte sömn.

Måndag och en eländig nattsömn. Antagligen för att jag gav efter för mina lustar igår och sov middag. Jag älskar att sova middag. Det är som en hobby. Jag är skitbra på det. Något av en expert. Med spikmatta eller utan. Alltid öronproppar och sovmask. Det är en anledning till att jag startade eget. Frihet, att sova middag. Men igår gick det överstyr, vaknade efter en timme med dräggel på kudden och var liksom mosig istället för pigg. Sov dåligt i natt som straff och vaknade inte utsövd. Inget kaffe hemma och seg i kroppen. Min morgontimme på gymmet gick följdaktligen sådär. Frivändningar, vänddrag och raka mark stod på schemat. Raka marken blev inte alls bra. Men det gjorde nog gott för själen ändå, för efteråt kände jag mig glad igen.

Kommentera

