Björnen och fika!

Hade PT-timme med Nicklas i morse. Det är ju så roligt. Jag kunde inte, i min vildaste fantasi, försetälla mig för så där tre-fyra år sedan att jag skulle betala en man pengar för att han skulle be mig svanka. Men det gör Nicklas, tjatar om svanken och peppar mig så jag blir varm i hjärtat och trött i musklerna. Idag körde vi Björnen som avslutning, hängfrivändning, stöt, stång bakom axlarna, knäböj, stöt- och tillbaka till utgångsläget: sju gånger utan att släppa stången emellan. Efter tre sådan sjugångersvarv hade jag såden pump i greppmusklerna att jag trodde underarmarna skulle sprängas. 30/35/30 kg

Efteråt träffade jag finaste mormorstark i hennes favoritgren: Fika på Söderhallen. Hon klarade hela fikan utan att säga ”du tar väl inte ut dig gumman?” en enda gång, vilket är nytt personbästa för henne! Hon bjöd på kaffe och ost- och skinkmacka och var allmänt bäst.

Nu väntar jag  alltså på programmet/tre gånnger vecka/ från NIcklas och jag hoppas, hoppas jag ska bli stark av det.

Avslutar med en Jan Stenmarkssanning som får mig att tänka på Linda och Martin Altemark av någon underlig anledning…

2 responses to “Björnen och fika!

  1. Det är iofs Linda som varvar mig, men i sak har du nästan rätt. När hittar man balansen?

  2. Ser fram emot att se Linda på SM, har bara möjlighet att komma söndagen. Och det där med Balansen har jag ingen aning om. Men det är ju lyxigt att göra grejen ihop. Uskan är också fantastisk, men vi varvar aldrig varandra i träningen. Mer byter stafettpinne i ytterdörren. Och balans kanske inte är meningen med livet. Om vi tyckte det Martin, då skulle vi nog mer sitta på en yogamatta med rökelse och vara i nuet. Nu är vi inte den sorten riktigt. Så länge man sover gott på nätterna och umgås med sina barn med hjärtat så tycker jag man har klarat sig hyffsat bra. Kram!

Kommentera

