Muskler och plommon

Tillslut bröt det ut, viruset. Skakade och frös och sov ett dygn. Sen den där segheten som får en att tänka enkelspårigt. Först idag reste jag mig och kunde konstatera att anden och kroppen var på samma plats.

En fin helg ändå. Efter plommonplockning i Kusin Vs trädgård och en påse äpplen från Snabba kas dito har dagen ägnats åt äppeltorkning på tråd och marmelad- och chutneykokning.

Till lunch fick jag ledigt från syltfabriken (trogna läsare förstår ändå att Uskan chefade i köket) och mötte upp Storpetta (numera mellanpetta? Han kör ju bara kardio nu för tiden…) på Friskis & Svettis, Sveavägen. I love friskis, men man får inte ”släppa stången” när man kör utan bara fint lägga ner ner den. Det är svårt för mig att lägga ner stången fint när jag rycker över 27 kg eller stöter över 35 så det fick bli lite teknikträning. Roligt!

Vi hänge runt i nästan två timmar och armgångade, ryckte och stötte. Petta hjälpte mig igenom några tyngre benböj också, och så avslutade vi med en klassisk tabata med pull ups, push ups, sit ups och benböj. 32 intervaller på 20 sek med 10 sek vila. Mina pull ups är ju inte mycket att hänga i julgranen, klarar fem och sedan blir resten negativa med hopp. Men fem är bättre än inga, och sedan kanske det blir sex, och sex är närmare tio. (Och ja, jag borde lära mig att kippa, absolut.) Kände mig stark och glad men blev heeelt dum ihuvudet efter träningen. Skakig och urladdad. Ramlade in på Lidl av alla skitställen för att få tag i en banan. Sken upp när jag hittade finsk kvarg (Som Joni lärt mig uppskatta, saknar honom) och ordningen i kroppen återställdes när jag slevat i mig ett halvt paket med plommonmarmelad och kanel.

För övrigt vill jag uppmärksamma tre athleter: Först Anna, som jag hybridtränar med. Hon sprang halvmaran på 1,37. Fattar ni vilken kvinna!

Sedan Kusin V som bröt/krossade benet när hon var gravid i vecka 40 med sitt tredje barn. (Bara att ha tre barn borde man uppmärksammas för!) och har opererats och skruvats och lagats. Hon joggar nu! Jag glömde bort att blogga henne från förra helgen.

Den sista Athleten är Vs dotter som älskar att gå armgång på stegen i förådet. Ni skulle se hennes teknik! Jag var avundsjuk på den stabila bålen. Det är fint för återväxten!

5 responses to “Muskler och plommon

  1. Kanske kan gå med på mellanpetta men stark ändå…att komma till gymet …
    en söndag!!
    Sjuk träningsvärk i hela kroppen

  2. Vilken ära att få bli omnämnd i bloggen som skrivs av Söders starkaste mamma!

    Du ser galet hård ut på bilderna och har så fint djup i rycket, inga problem med rörligheten i vristerna där. Nu blir jag peppad till ännu mer tekniknötning. Det är kul att springa intervaller, men bara nästan lika kul som att lyfta tunga saker över huvudet.

    (Lidls kvarg är stapelvara. Testa med rivet äpple, kanel och jordnötssmör som värmts i micron)

  3. Vad é det för mening med att försöka äta ”bra” mat om du ändå ska döda den i micron?

  4. Tack nu är jag nöjd, när jag är omnämnd efter löprundan. Vem vet, det kanske var det som motiverade mig att jogga efter dig och Ka som kusinen från landet?

Kommentera

