Simma lugnt

En högintensiv dag som toppade när jag lämnade Tott till simskolefröknarna och själv plumsade ner i  stora bassängen och gled i väg ett behagligt bröstsimmande. En halvtimme av total frid. Jag har nog mognat som människa eller något, för tidigare har jag alltid drabbats av tristess efter tre längder. Nu kände jag mig bara avslappnad. Visserligen blev det ganska trångt och många simmade två och två och liksom fikasimmade, men jag hade inte bråttom utan var tacksam över den tid jag hade och de 900 meter jag fick. Nästa inköp blir en badmössa. Klorhaltigt vatten och vätesuperoxid känns som om det blir… grönt?

Tidigare på dagen, mellan två klienter, ramlade jag in på löplabbets rea och fyndade ett par Nike som var nedsatta 70%.  Kunde inte motstå och det kändes som jag hade tjänat 800 spänn genom att köpa de där dojorna.

Avslutade kvällen med att hålla ett gruppträningspass i Vitabergsparken. Fantastiskt roligt! Uteträning is the shit. Och deltagarna var nöjda och glada.

3 responses to “Simma lugnt

  1. Åh, ännu mer skor! Nu måste jag kuta till löplabbet. Kul med vitan. Var lite sur för att jag inte kunde komma men fick ett rejält boxpass på kickoffen på bosön. Du hade varit nöjd med mig, fokuserade som tusan på magen. Tänkte core. Hard core.

    • Jag hoppas du fick skomeddelandet? Boxning på Bosön, låter som en dröm! Bra att du körde hardcore core. Och du, jag är alltid nöjd med dig. Alltid. Du får snart ta med mig på löpning igen. Lite lagom… I terräng?

  2. Absolut. En krispig höstmorgon blir det en tur till Lida med matsäck.

Kommentera

