Viljan och varat

Vabbade igår med en liten Tott. Efter tre dagar på förskoleklass hade han hög feber och ont i halsen. Själv hade jag huvudvärk som sprängede bakom ögonlocken. Vi sov och spelade fruit ninja på telefonen, tittade på film och åt isglass.

Idag är det sös-akuten som får klara sig utan uskan eftersom jag blir statlig representant på systembolaget klockan 11.30.

Imorgon har jag styrt om hela familjen för att kunna träna med Hybridgänget hos Fredrik. Håll tummarna för att inget virus sätter käppar i hjulet. Egen träning ligger efter. Den här springlösa sensommaren sätter verkligen min kondition på undantag och jag kan knappt öppna mitt facebook-konto och se alla uppdateringar om rundor och tider som loggas, utan att drabbas av träningsstress. Ser mycket fram emot att få en programering under en månad av den här personliga tränaren jag ska träffa. Ska bli skönt att lägga över det på någon annan.

Idag blir det alltså promenad till bolaget. Sedan är målet att sova gott i natt och vara stark nog för en hybriddust imorgon. Glappet mellan viljat och varat behöver inte vara ett elände. Det kan också vara en strävan. Vägen är målet och allt det där… Och just i detta nu ligger en liten Tott och äter piggelin och tittar på ett fint barnprogram här sitter jag och är en stark kvinna i mina bästa år. Det är inte kattskit!

Kommentera

