Söndag kväll…

Cardiobox är ett koncept med konditionsträning inpsirerat av traditionell boxning. Spenderade dagen mellan 9 och 15 på BIM och förkovrade mig tillsammans med ett gäng instruktörer från Bollnäs som ska köra konceptet på sin anläggning. Det var kul, svett, skratt och lite nytt matnyttigt att ta med i egen träning.

Kvällen har gått åt till att skruva ner två uppskruvade barn. Imorgon börjar Knoll och Tott sexårs- respektive första klass. Bara att göra dem represntabla var ett pass, vi snackar hårtvätt, öronpetning och nagelklippning. Nu ligger de i loftsängen och lyssnar på schlager (jag blir galen på deras musiksmak…) och försöker sova trots pirr i magen.

Under helgen har jag gjort något jag sagt länge. Jag har skaffat mig en PT! Jag ska testa en kille som är sjukgymnast (passade bra tycker jag…)  och PT och som har fystränat bland annat Svenska damlandslageti Rygby. Han lär med andra ord inte vara främmande för kvinnor som vill bli starka. Första träffen är om en dryg vecka och sedan ska han programmera mig en månad i taget. Fick tipset av snyggtrevliga naprapaten. Hoppas att det kan lyfta mitt träningsliv ett snäpp. Håll tummarna att det säger klick och att jag får nog med egna klienter för att ha råd med honom. Tränarens tränare…

Kommentera

