Trappa upp och backe ner…

Efter morgonkaffet tog jag tolvan i handen och gick till parken. Där sprang jag upp för 71 trappsteg och gick ner igen.  (Fast jag hade släppt tolvan då, alltså…)  Efteråt gjorde jag tio armhävningar på marken. Sedan gjorde jag det hela nio gånger till. Det är tåhävningar hard-style.  710 stycken ”tåhävningar” och hundra armhävningar.

När jag var klar med det tog jag tag i djävulsbacken. Tio gånger upp med höga knän.  Tio enhandssvingar på toppen. För att spara på hälsenan sprang jag baklänges ner för backen. Första gången gick gick det sakta, sedan var det riktigt kul att springa baklänges. Man kan se hundägarnas miner. Men några barn tyckte det var underhållande.

Ett skönt pass i lagom tempo. Svettigt och effektivt, och bäst av allt: kroppen känns stark och samarbetsvillig! Och man blir pigg av att springa baklänges nerför i branta backar.

Mammastark är vid träningen klädd i morgonfrippa och farfarströja

6 responses to “Trappa upp och backe ner…

  1. Alltså…hur cool är du?

  2. Cool? Jag bara tränar där jag bor? Känner mig mer som en nörd när jag röjer mellan hundägare, skolkande tonåringar och trötta pappalediga män med sovande barn i vagn…

  3. Hjälp- jag kan liksom inte sluta fantisera om hur jag kommer bli efter att ha haft dig som PT ett tag- Blir jag en Alien? Som Madonna? Eller gör mitt dna uppror och förvandlar mig till Barbamamma i en enda svepande rörelse? Cant wait😀

  4. Visst e det där ner MIT södermälarstrand? Under montelius väg?

  5. Hej Oscar. Nope, det är i Vitabergsparken, nedanför kyrkan.

Kommentera

