Morgonkaffe

Sitter vid datorn och jobbar. Jag har alltid gillat jobb- och terminstart. Nya pärmar liksom, nya pennor och nya jeans. Nystart. Visserligen är Knoll, Tott och jag lediga en vecka till, rent officiellt, men eftersom jag är egen företagare numera är tidiga mornar min kontorstid. Planerar gruppträning på BIM och driker kaffe.

Vilan går bra. Känner mig smal och liten som en räka men håller ihop. Känner inte av hälsenan och ryggen är helt smärtfri. Konditionen är körd i botten och när ljudet av springande fötter och glada hejjarop ekade mellan husen här på mitt södermalm i lördags kväll (Midnattsloppet) låg jag i sängen och tjurade som ett barn som inte fick gå på kalas.  Tåhäver inte alltid som jag ska…men men.

Har provjoggat tre km och det fungerade fint. Blir fyra nästa gång. Får dock spinga i backar och trappor så snart blir det vitabergsparken. Igår smet jag till gymmet på friskis och det var fest för där träffade jag både Byffe (länge sedan) och Skivstångsfrida. Bokade lite luncher och träning och tänker att det finns massor av härligt utbyte för hösten!

Väl på golvet hoppade jag lite hopprep och kettlade som uppvärmning innan det blev frontböj och rörlighetsträning och frivändningar upp till 40 kg (var jätteduktig som stannade där eftersom jag bara ville fortsätta) Avslutade med lite bicepscurl på ett ben (José skulle vara stolt) och axelpressar, fortfarande på ett ben innan jag gick hem och åt.  Jo just det, låg och kontaktade transversus också. Den där djupa magmuskeln som ska skydda min sneda rygg, men som är lite klen och väldigt bortskämd av de starka raka magmusklerna som tar över jobbet, men inte gör det lika bra…

Nu: legobygge innan det blir backe i regnet.

One response to “Morgonkaffe

  1. skivstångsfrida

    Fint att se dig igår! Äter frukost på pendlingståget efter lite yoga i morse på vardagsrumsgolvet. Ser fram emot höstens träffar!

Kommentera

