Tillbaka i stan

…kom tillbaka till stan och märkte att den hade vaknat ur sommardvalan. Fullt av folk och av stockholmare, inte bara turister. Och det märks att det  är massor av poppis lopp snart. Midnattsloppet i helgen, tjejmilen den 3 september, halvmaran efter det. Det joggas mer än promeneras på mina södergator. Alla stilar och storlekar. Det är inte utan sorg jag konstaterar att min hälsena satt P för min framfart. Den här säsongen. Målet är att vara okej till tjurruset i oktober. Jag kommer ha tappat i kondis men runt ska jag förhoppningsvis ta mig.
Tillbaka på club BIM idag. Roligt! Körde ett svettigt skivstångspass med José och mådde utmärkt under och efteråt. Träna lite lagom varannan dag kan kanske kan vara min melodi. Och eftersom vi inte alls är utseendefixerade och bara tänker på funktion på klubben fick vi jämföra våra magrutor i smyg när ingen medlem såg oss. José, PT-Mackan och jag i gymmets hemliga vrå kollade av vad sommarledigheten gjort med oss. Herregud, vuxna människor…

2 responses to “Tillbaka i stan

  1. Hahhha, jag känner igen mig. Man yrar om hur bra man mår av träning, men mest nöjd är man med spegelbilden🙂

    Grymt rolig och inspirerande blogg!

  2. Själv vann (!) jag precis en plats i Tjejmilen. Gillar ju inte ens såna där ”tjej-event”. Fina magar i alla fall – skulle kanske funka som politiskt inkorrekt reklambild för BIM?

Kommentera

