Ho ho?!

Hej hopp. Undrar just om jag har några läsare kvar. Mammastark har haft bloggsemester och det beror på fler saker. Det här är ju en blogg som handlar om att få ihop vardagslivet och träningen och jag kan säga så här. Det har inte fungerat på sista tiden. Varken träningen eller vardagslivet. När det kommer till träningen kan jag så här med facit i hand se det stå i eldskrift på himlen: ÖVERTRÄNAD.  Ont i ryggen. Jätteont, hälsenan, svullen och öm. Difus smärta i skulderpartiet…Kom till idrottsläkaren jag fått rekommenderad och hörde mig själv svara på frågan om hur jag tränar: ”fyra dagar i veckan ungefär. Sedan joggar jag till och från jobbet där jag går och står och bär vinkartonger och ölflak hela dagarna. Sedan joggar jag hem. Och så har jag börjat med tyngdlyftning. Återhämtning? Du menar sova och äta? Jo det gör jag…. Alltså. Jag. Idiot. Jag tränar inte fel egentligen, men en liten mamma med familj och åtaganden kan inte återhämta sig som en stortränare. Jag måste acceptera att vardagslivet inte är återhämtning på det viset. Det är livet. Och det är härligt, men det är inte återhämtning.

Så jag har vilat, och rehabtränat min rygg och inte joggat alls. Jag har jobbat och pendlat till familjen i blåbärsskogen och promenerat i naturen och bara gjort små lugna pass på gräsmattan i kvällssolen. Jag har ätit och druckigt vin. Och okej, småtränat lite med lätta vikter och på ett ben i taget och tänkt på balansen.

Nu till något roligt! Min hemsida är klar att visas offentligt! Kolla in den.

Sist men inte minst kan jag bjuda på mitt sista riktiga pass innan läkaren sa åt mig att lugna ner mig. Fredrik filmade. Snartär jag tillbaka!

Träningsporr med mammastark och co 

6 responses to “Ho ho?!

  1. Kul Träning!

  2. Jorå! Vi e kvar!

  3. Korrläsaren ;-)

    Jättefint Elin! Men… på fina hemsidan under aktuellt står Upssala. Det kanske är en plats jag aldrig varit på, men jag tror att det ska stå Uppsala? Väldigt fina illustrationer osv. Gillar´t!

  4. Det är inte alltid helt lätt det här med jobb, familjeliv, träning och välmående. Det är alldeles för lätt att glömma att den stora nyckeln till styrka och hälsa, långsiktigt, kommer genom en balanserad livssituation, inte nödvändigtvis genom hårdare träning. Man få påminna sig själv ibland, och ta ett steg tillbaks. Du är helt enkelt klok du, Elin!

    Och så har du en grym hemsida!

Kommentera

