Mammastark minikrisar.

Höll ett mindre bra pass på BIM igår. Är ju nybörjare som gruppinstruktör och blir lite nervös. Fast jag var väl förberedd glömde jag övningar. Jag märker också, efteråt, att jag inte tror min kunskap är viktig och glömmer att förklara varför vi gör ditten elller datten. Som att alla redan vet allt. Det är en osäkerhetsgrej och det blir inte bra. Men det kommer att bli bättre. Det kostar på att vara snart 35 och nybörjare. Det var länge sedan jag var ung och lovande. Halvgammal och entusiastisk är inte så lätt att förhålla sig till. Jag måste jorda mig i jobb och träning. Måste hitta till jaget och lita på att det håller. Vara i nuet och stanna i andetaget. Lyssna. Åhå! Det låter som veckotidningsklyschor men är på sanning. Det är kluvet för mig, allt detta självutvecklande navelskåderiet. Det mättar ingen hungrig, eller förändrar världen så som böcker eller konst. Ändå drives jag av det så till den milda grad att jag omskolat mig, och ägnar så mycket tid åt det. Halvgammal och entusiastisk har jag idag nött ryck i en timme på morgonen, ensam i stora salen på Friskis och Svettis, Skrapan.

Och som topp på det navelskådande fotar jag mig själv och bloggar om det. Jeesus!

20110712-095346.jpg

One response to “Mammastark minikrisar.

  1. För vad det nu är värt så har du förändrat MITT liv med din energi och hängivenhet. Det tycker jag är storartat, även om jag inser att det inte är way up there med den stora generationsromanen eller så. Men du är ju ung, du hinner med…!
    F ö så såg jag dig precis jogga förbi utanför mitt jobb! Du såg stark ut. Heja!

Kommentera

