Bakbalans

Mamman är lite sliten idag. Inte så smärtsamt som jag trodde men liksom seg och långsam. Har ägnat dagen åt att vara hemmamor eftersom jag varit så mycket borta/jobbat/tränat. Ställde till med bak eftersom det är något en god mor gör. Ingen blev imponerad men det känns ändå bra i själen på något vis. Hade till och med tålamod att låta Knoll och Tott göra fula kakor.

Backtränungspasset ikväll blev inställt eftersom snabba Ka slagit ut en tand (?!) och Skivstångsfrida har ont i höften och skulle på kalas. Istället hoppar jag in och leder ett pass på BIM klockan 17:30. Istället för att åka till backen själv efteråt har jag lovat familjen att sporta medelst fotboll och skateboard i parken på kvällskvisten. Min man låter förstå att ett pedagogiskt kakbak inte är utbytbart mot en helkväll borta just nu.

Mammastarks Komplexfrallor

20110711-153030.jpg

5 responses to “Bakbalans

  1. Där ser man hur det är att vara gift, har bara gått ett par veckor och redan får hon stryk…

  2. Vilka fina kakor! Lyckos mig som fick hänga med småbagarna ett par dar, dom är söta som kaksmet. Kan för övigt meddela att tanden nu är fixad och på plats. Övervägde guldtand à la Niklas Strömstedt men fegade ur och tog en vit av plast. Jag älskar plast. Trots att det var orsak till eländet. (Om ni har en framtand av plast, försök inte bita upp blåsmojängen på barnens ärmpuffar. Det blir dyrt.) Älskar även backträning. E, vi hittar en ny tid snart. Storpetta, häng på vetja😉

  3. Jamenvisst, löpa é min nya grej. Har varit ute 2 gånger på en vecka och jag kan konstatera att jag inte kan jogga utan just bara löpa. Halvmil på 26 minuter, helt färdig och uttråkad. Fan va trist det är att springa. Är nog mer en lagspelare så vi får se hur det blir med backträningen.

Kommentera

