Morgonstund

Liten Knoll kom krypande in under täcket med sin varma goda barnlukt klockan sex och jag funderade allvarligt över mina livsval närmin klocka ringde några minuter senare. Men han pressade ner sig hos uskan och jag rullade över kanten, i funktionskläderna och slevade i mig havregrynsgröt och keso till frukost. Två koppar kaffe och en kulturdel senare gäspade jag mig in på gymmet. Basövningar. Är jag svag?vad och vem ska man jämföra med? Har gått tillbaka kraftigt i vikter sedan ett år tillbaka. Men jag står där strax efter kl sju och gör 20 militärpressar på trettio kg. Då är man väll inte svag. Eller? Behöver en personlig tränare och ett bra långsiktigt upplägg nu när ryggen känns bättre än på flera år. Efter en timme på gymmet (fyra chins på raken utan någon assistans var dagens glädjeämne) joggade jag sakta till bolaget. Hopp i uniform. Jiiha!

2 responses to “Morgonstund

  1. Hej Elin! Hittade dig här i förra veckan och har varit inne och läst lite. Roligt.

    Kram från Gudrun i huset mitt i mot (stavar man så eller heter det mittemot).

Kommentera

