Bakvattnet

Fem km mysjogg fina grusvägar på Möja var ju inga problem, vi pratade om relatoner och våra fem barn och plötsligt var vi vid hamnen och skulle vända och jag kunde inte för mitt liv förstå vitsen med fyra intervaller, en km vardera, i 4:30-tempo, vi som hade det så myyysigt. Den första gick trots allt bra, sida vid sida som två (avels?!)travston. Efter en minuts vila satte snabba Ka av igen och jag hängde på i knappt två hundra metet innan jag ville dö. Vi var som skölldpaddan och haren, jag kom luffsande efter och ikapp i hennes minutvilor, strax drog hon förbi mig igen. Hon är ett unikum. Trebarnsmamma med den yngsta som är precis ett år. På Åstrands cykeltest för en månad sedan sprängde hon mallen och fick en sexa på den femgradiga skalan… Efteråt badade vi i havet. Snabba Ka var först i och jag kom återigen i bakvattnet. På måndag ska vi köra Hammarbybacken.

20110704-205500.jpg

2 responses to “Bakvattnet

  1. skivstångsfrida

    Ni är baskimej de tuffaste!! Ses på måndag (då jag troligtvis lufsar i bakhasorna med höft på återuppbyggnad). Men så har jag hört att man också kan ta sig fram.

Kommentera

